Serveis que oferim

SERVEIS

QUE OFERIM

PSICOLOGIA CLÍNICA


T'OFERIM UN SUPORT EN MOMENTS DE COMPLEXITAT VITAL. CUIDEM LA TEVA SALUT PSICOLÒGICA I EL TEU BENESTAR EMOCIONAL.


La nostra filosofia és la de cuidar al màxim als nostres pacients.


  • PRIVACITAT. Amb nosaltres tens la confidencialitat garantida.
  • SENSIBILITAT. Fem un acompanyament individualitzat respectant la demanda i autonomia.
  • COMPROMÍS. Ens impliquem per garantir un tractament eficaç.

Aquest tipus de teràpia se centra en els símptomes i en els problemes actuals del pacient.


Podem aprendre a identificar sentiments, fer servir senyals corporals, identificar conductes passives o agressives, ser més assertius, identificar i comunicar les necessitats i entendre quins estils de personalitat contribueixen a l'ansietat o depressió o altres causes de malestar.


Aquest tipus d’orientació té per definició, un enfocament global i integral, amb la col·laboració no només del pacient sinó també de professionals i experts d'altres camps.


  • PSICOLOGIA INFANTO-JUVENIL

L'objectiu general és ajudar els joves a desenvolupar eines emocionals que els permetin afrontar les situacions de la vida de manera saludable.

  • Trastorns de l’estat d’ànim: Depressió infantil i juvenil, tristesa i desmotivació.
  • Trastorns d’ansietat: Angoixa de separació, crisis d’ansietat, estrès, fòbia escolar i pors.
  • Trastorn de conducta: Agressivitat, negativisme, timidesa, inhibició.
  • Trastorn per dèficit d’atenció i hiperactivitat /TDAH)
  • Trastorn de la Conducta Alimentària (TCA). Anorèxia, bulímia, trastorn per atracons, trastorn evitatiu/restrictiu, vigorèxia.
  • Trastorns del desenvolupament: Retard en el desenvolupament general (cognitiu, motor i emocional). Enuresi. 
  • Divorci: Orientació i seguiment de problemàtiques derivades de la situació de divorci tant en nens com en pares.
  • Problemes de comunicació, conflictes i convivència.
  • Trastorns adaptatius a l’adolescència: Fracàs escolar, negativisme desafiant, agressivitat, ansietat, depressió.


  • PSICOLOGIA D'ADULTS

L'objectiu general és ajudar a afrontar problemes vitals que ens superen i millorar el benestar emocional.

  • Trastorns d’ansietat: fòbies, crisis d’ansietat, estrès i trastorn obsessivocompulsiu (TOC).
  • Trastorns de l’estat d’ànim: tristesa, depressió, falta de motivació, bipolaritat.
  • Teràpia de parella: infidelitat, problemes de comunicació, desil·lusió, discussions.
  • Mediació familiar: separació, conflictes intrafamiliars (problemes de comunicació, conflictes i convivència)
  • Trastorns d’alimentació: anorèxia, bulímia.
  • Estimulació cognitiva de la gent gran: memòria, raonament, funcions lingüístiques...

  • REEDUCACIONS PSICOPEDAGÒGIQUES

Molts infants tenen dificultats de rendiment escolar. Entre les causes més freqüents es troben els trastorns de l'aprenentatge (TA), que requereixen d'un diagnòstic precís i precoç per aplicar el tractament adequat en cada cas.

La reeducació psicopedagògica és un model d’intervenció que pretén treballar les dificultats acadèmiques, transmetre estratègies d’aprenentatge, estimular diferents habilitats cognitives com l'atenció, la memòria, el raonament o la flexibilitat cognitiva entre d'altres, així com, potenciar la capacitat de treball autònom i organitzat.

Va dirigit a infants i adolescents amb dificultats d’aprenentatge i/o manca d’estratègies i hàbits d’estudi.

Per tal d’orientar-se en el procés reeducatiu, es realitza una avaluació psicopedagògica a partir de diversos tests o proves que ens ajuden a conèixer les necessitats educatives de cada infant o adolescent.

Les reeducacions psicopedagògiques són dirigides a un gran ventall de dificultats d'aprenentatge que poden ser de tipus transitori, que amb el temps milloren, o persistents. Dins d'aquestes darreres ens podem trobar:

  • Trastorn d'Aprenentatge (Dislèxia, Disgrafia, Disortografia)
  • Trastorn de Dèficit d'Atenció i Hiperactivitat (TDAH)
  • Trastorn Específic del LLenguatge (TEL)
  • Trastorn d'Aprenentatge no verbal (TANV)
  • Trastorn d'Espectre Autista (TEA)

ESTRATÈGIES D'INTERVENCIÓ:

  •     ESTRATÈGIES D'INTERVENCIÓ COGNITIVES:

LECTOESCRIPTURA:

  • Velocitat lectora.
  • Comprensió lectora.
  • Expressió escrita.
  • Expressió oral.
  • Ortografia

ATENCIÓ I CONCENTRACIÓ:

  • Atenció visual.
  • Atenció auditiva
  • Treball de l'atenció sostinguda


FLEXIBILITAT COGNITIVA:

  • Capacitat d'adaptar la conducta i el pensament a situacions canviants.
  •      ESTRATÈGIES D'ORGANITZACIÓ:

TÈCNIQUES D'ESTUDI:

  • Lectura
  • Subratllat
  • Comprensió lectora
  • Esquema
  • Resum

ORGANITZACIÓ I PLANIFICACIÓ:

  • Ús de l'agenda.
  • Organització del material escolar.
  • Preparació i planificació dels exàmens.
  • Treball i estudi diari (hàbit de treball diari).
  •     ESTRATÈGIES DE SUPERACIÓ PERSONALS:

AUTONOMIA:

  • Aprendre a treballar de manera autònoma, incrementant la seguretat personal i la confiança en les seves capacitats.
  • Aprendre a ser responsable.

MOTIVACIÓ:

  • Despertar interès pels aprenentatges i els estudis.
  • Aprendre a automotivar-se.

LOGOPÈDIA

Atenem nens i adolescents que presenten problemes de comunicació, trastorns de parla, trastorns del llenguatge expressiu o comprensius, trastorns de la lectura o l'escriptura, alteracions de veu i deglució.

  • Retard a l'adquisició del llenguatge: quan el llenguatge no apareix a l’edat esperada.
  • Alteracions de la parla (Dislàlies): quan es produeixen errors en la producció dels fonemes. Dificultats per una correcta articulació de les paraules.
  • Trastorn Específic del Llenguatge (TEL)
  • Trastorn d'aprenentatge (Dislèxia): quan presenta dificultats en la precisió, velocitat i/o comprensió. La lectura oral es caracteritza per distorsions, substitucions i omissions, lentitud i errors en la comprensió. Generalment, aquest trastorn va acompanyat de dificultats de l’expressió escrita.
  • Trastorns d'aprenentatge (Disortografia i Disgrafia)
  • Alteracions de la veu - Disfèmies (tartamudeig) trastorn de la fluïdesa de la parla que es caracteritza per una expressió verbal interrompuda en el seu ritme. Generalment, es manifesta amb repeticions de síl·labes, paraules o frases. Disfonies
  • Teràpia miofuncional: respiració oral , alteracions orofacials, prevenció de mals hàbits pre i post ortodòncia.
  • Deglució atípica: masticació i deglució incorrecta, dificultat per empassar, respiradors orals, que produeixen deformacions ortodòntiques i/o fono articulatòries.


Share by: